– Kończący się właśnie 2015 rok był dla spółki Przewozy Regionalne wyjątkowy. Dzięki konsekwentnym działaniom Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, marszałków województw, Agencji Rozwoju Przemysłu oraz zarządu spółki, przy jednoczesnym zachowaniu kontaktu z przedstawicielami strony społecznej, udowodniliśmy, że restrukturyzacja Przewozów Regionalnych jest realna – pisze w komentarzu dla „Rynku Kolejowego” Tomasz Pasikowski, prezes spółki Przewozy Regionalne.
– Przewozy Regionalne dokonały też rzeczy, która do tej pory wydawała się niemożliwa – pozbyły się historycznego zadłużenia. Daje to stabilny punkt startu do prowadzenia m.in. niezbędnych inwestycji w nowy tabor oraz uzyskania długotrwałej rentowności. Możemy więc z optymizmem patrzeć w przyszłość – czytamy w komentarzu spółki.
Zdaniem Przewozów Regionalnych rok 2015 był dobry dla branży kolejowej. Wiele tras zostało całkowicie zmodernizowanych, na torach pojawiły się też nowe pociągi. Dla coraz większej liczby osób pociąg staje się ciekawą alternatywą, z której warto skorzystać.
– Myślę, że zmiany, które zaszły w spółce Przewozy Regionalne w tym roku również przyczyniły się do poprawy wizerunku kolei. I jestem pewien, że ten pozytywny trend w przyszłych latach się utrzyma – pisze Tomasz Pasikowski.
Przeprowadzone projekty, największe sukcesy
W tej chwili z usług PR korzysta około 80 mln pasażerów rocznie. Przewoźnik chce im zapewnić lepsze niż dotychczas warunki podróży.
– Dlatego naszym największym sukcesem było rozpoczęcie realizacji planu restrukturyzacji Przewozów Regionalnych tak, aby do końca 2018 roku już 60 proc. naszej floty stanowiły nowe lub całkowicie zmodernizowane pociągi. Pierwsze kroki w kierunku odnowienia taboru już poczyniliśmy. Zakończyliśmy całościową modernizację 21 pojazdów En57, prowadzoną w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość tej inwestycji wyniosła ponad 160 mln zł, z czego około 104 mln zł pochodziła ze środków finansowych Unii Europejskiej. Pierwszy ze zmodernizowanych pojazdów pokazaliśmy we wrześniu na Międzynarodowych Targach Kolejowych Trako w Gdańsku i spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem – napisał prezes PR.
– Aby ułatwić pasażerom dostępność do naszej usługi, rozwijaliśmy m.in. mobilną sprzedaż biletów. W grudniu ruszyła sprzedaż biletów na połączenia kolejowe Przewozów Regionalnych w aplikacji SkyCash. Korzystanie z tego rozwiązania pozwala podróżującym na zakup biletów za pomocą smartfonów lub tabletów z dowolnego miejsca, o dowolnej porze, nawet na chwilę przed odjazdem pociągu – ocenia Tomasz Pasikowski.
Co w 2016 roku?
– Chcemy, aby marka Przewozy Regionalne była dla Polaków synonimem dobrej jakości za rozsądną cenę i nasze wszystkie działania będą ukierunkowane na spełnienie tego celu i oczekiwań pasażerów. Dlatego będziemy konsekwentnie realizować plan restrukturyzacji, która ma zakończyć się w 2018 roku. Jestem pewien, że zrestrukturyzowane Przewozy Regionalne staną się filarem dobrze działającego i stabilnego segmentu przewozów regionalnych w Polsce – kończy wypowiedź prezes zarządu PR.